-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:47124 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

كوتاهترين و سريعترين راه جلب روزي (غير از كار)، از ديدگاه قرآن چيست؟

همانطور كه ميدانيد اگر در جايي از قرآن يا روايات، دستورالعملي به غير از كار براي زياد شدن روزي وارد شده است، به اين معنا نيست كه انسان كار را كنار گذاشته به آن عمل بپردازد، بلكه كار در هر حال، يك وظيفه است، براي مثال، دعاها و نمازهايي كه به جهت زياد شدن روزي ـ از طرف ائمّه: ـ تعليم داده شده است، و برخي از آنها در كتاب شريف مفاتيحالجنان توسط شيخ عباس قمي; نقل شده است، به اين معنا نيست كه انسان كار نكند، و فقط دعا يا نماز بخواند. با توجه به اين مهم، يكي از راههاي جلب روزي در قرآن، كسب تقوا و پرهيزگاري است: وَ مَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُو مَخْرَجًا # وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَيَحْتَسِب;(طلاق،2ـ3) و هر كس تقواي الهي پيشه كند، خداوند راه نجاتي براي او فراهم ميكند و او را از جايي كه گمان ندارد روزي ميدهد. برخي مفسّران نوشتهاند كه اين آيه دربارة عوف ـ يكي از ياران پيامبر ـ است، زيرا وقتي پسرش توسط كفّار اسير شد، نزد پيامبر9 آمد و از اين ماجرا و فقر و تنگدستي شكايت كرد. پيامبر9 فرمود: تقوا پيشه كن و شكيبا باش و ذكر لا حول و لا قوة إلاّبالله را زياد بگو. او اين كار را انجام داد و به زودي پسرش ـ در حالي كه از غفلت دشمن استفاده كرده بود و با شتري از چنگ آنان گريخته بود ـ نزد او برگشت، و اين آيات نازل شد. جالب است كه پس از نزول اين آيات، جمعي از ياران رسولخدا9 درها را به روي خود بستند و رو به عبادت آوردند و گفتند: خداوند روزي ما را عهدهدار شد! اين جريان به گوش پيامبر9 رسيد، كسي را نزد آنان فرستاد كه چرا چنين كردهايد؟ گفتند: اي رسولخدا! چون خداوند روزي ما را تكفّل كرده است; پس ـ لزومي ندارد كار كنيم به همين جهت ـ مشغول عبادت شديم. پيامبر9 فرمود: هر كس چنين كند، دعايش مستجاب نميشود. بر شما باد كه تلاش و طلب كنيد.(تفسير نمونه، آيتالله مكارم شيرازي و ديگران، ج 24، ص 237 ـ 238، نشر دارالكتب الاسلاميه.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.